Dag 15 Drie landen op ons gemak - Reisverslag uit Huningue, Frankrijk van Simon Wessels - WaarBenJij.nu Dag 15 Drie landen op ons gemak - Reisverslag uit Huningue, Frankrijk van Simon Wessels - WaarBenJij.nu

Dag 15 Drie landen op ons gemak

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon

09 Augustus 2021 | Frankrijk, Huningue

Zat ik er gisteren weer een dag naast! Ik heb twee keer dag 13 vermeld, maar nu is het weer dag 15. En we zijn weer in Frankrijk. Gisteren schreef ik al dat we op een drukke camping zaten en inderdaad, vanwege het gepraat en geschreeuw overal op de camping kwam ik maar moeilijk in slaap. En vannacht was het koud, Manus heeft dan ook al zijn kleren aangetrokken in de slaapzak om maar warm te blijven.

Vandaag deden we rustig aan: op ons gemak ontbeten en ingepakt en naar Bern gefietst. Daar kochten we op het station eerst de tickets voor de trein naar Bazel. Eerst nog een uurtje op een terras met koffie en choco (daar kom ik weer met m’n choco, die kostte 5,5 euro en was lauw. Voor die prijs wil ik hete, dus liep ik met m’n choco naar de serveerster en vroeg of ze hem heter kon maken. Antwoord: ja, maar dan moet ik helemaal naar de tweede verdieping lopen. Ik hield voet bij stuk en toen zei een collega: ik ga wel. Duurde een hele tijd, maar toen kreeg ik toch een hete choco. Zonder glimlach!)

Toen naar de trein, een ICE (internationale trein). We stonden verkeerd, moesten het hele perron over naar het 1e rijtuig. Daar hesen we de fietsen met bepakking een meter omhoog de trein in. Er was volop ruimte, dus lieten we de tassen op de fiets zitten. Op het laatste moment kwamen nog 4 andere fietsers en werden we door treinpersoneel toegesnauwd dat we onmiddellijk de tassen van de fiets moesten halen! Hij riep nog van alles over de treinreglementen, maar dat geloofden we wel.
Na een uur comfortabel treinreizen waren we al in Bazel. Eerst lunch in een parkje, toen de Altstadt bezichtigd (mooi!), nog wat Zwitserse Franken uitgegeven aan een drankje op een mooi plekje (Kaserne) en toen gingen we richting camping, de grens over, want het Zwitsers prijsniveau ligt toch wel erg hoog, En de camping ligt maar 2 km van Bazel af. Na het bordje douane, bleken we tot onze verrassing opeens in Duitsland te zijn. Daar was ook een enorme supermarkt, erg druk, want het zal voor de Zwitsers wel een goedkoopste-eiland zijn, en voor ons dus ook.
Na de supermarkt linksaf, de fietsbrug over en toen waren we alweer in Frankrijk! En een paar honderd meter was daar al de camping. Ik verwachtte een drukke camping, maar nee, heel rustig en voornamelijk fietskampeerders.
Vandaag echt een relaxte dag, aldus Manus en daar ben ik het mee eens!
Naschrift: Manus zegt dat we morgen de wind mee en mooi weer kunnen verwachten!

  • 10 Augustus 2021 - 19:40

    Toos:

    Lekker met wind in de rug en zonnetje op de bol richting noorden. Goede reis!☀️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ja

Actief sinds 21 Juli 2021
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 6738

Voorgaande reizen:

04 Juli 2023 - 20 Juli 2023

Ans en Simon op het Franse Pad

02 Augustus 2022 - 13 Juli 2022

Van Chur naar Rome

14 Mei 2022 - 24 Mei 2022

Van Zeeland naar Friesland

26 Juli 2021 - 31 December 2021

Van Nederland naar het Comomeer en dan weer terug

Landen bezocht: