Dag 20 Geen winkels! - Reisverslag uit Burtoncourt, Frankrijk van Simon Wessels - WaarBenJij.nu Dag 20 Geen winkels! - Reisverslag uit Burtoncourt, Frankrijk van Simon Wessels - WaarBenJij.nu

Dag 20 Geen winkels!

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon

14 Augustus 2021 | Frankrijk, Burtoncourt

Vanwege de vermoeienissen overdag hebben we gisteravond niet zelf gekookt, maar zijn we aangeschoven op het terras van het campingrestaurant, alias de snackbar. Dat ging goed, al had ik er niet op gerekend dat mijn salade Chevre zou worden gegarneerd met spekjes.
Gelukkig hadden ze een heerlijk glas wijn. Na een goede nachtrust gingen we weer op stap, verder richting noorden. Uiteraard gaat het nog steeds op en neer en is het warm, maar het is te doen.
Mijn stelling laatst over vriendelijke Fransen, welnu, vandaag allemaal goede ervaringen. Begon natuurlijk met de cheffin die ons toch een plaats op de camping gaf, en vanmorgen vroegen we een meneer om wat water. Hij vulde onze bidons en toen we vroegen of er in het dorp koffie was te krijgen, zei hij nee, maar die krijg je wel van mij!
En een paar uur later vroegen we iemand om water en die haalde twee literflessen mineraal water en gaf die zo maar mee!
Andere leuke ervaringen deze vakantie:
- ik wachtte koud en nat boven op de berg, stopte er een auto met een Zwitserse mevrouw die vroeg of ik hulp nodig had,
- We kwamen moe aan op de camping en de Nederlandse buurvrouw kwam aan met een bord vol schijven watermeloen: die kunnen jullie wel gebruiken, denk ik,
- De Duitse buurman gisteren bood ons koffie aan.
We fietsten ijverig door, bult op, bult af en kwamen bij de afslag naar de camping. Google maps zei: nog 7,8 km terwijl het boekje zei 4!
Maar goed, nu staan we op de camping, heerlijk rustig. Gekookt met de ingrediënten die we twee dagen eerder al kochten. Maar goed ook, want vandaag de hele dag geen één winkel gezien! En op de camping zijn alleen maar drankjes te koop. Tenminste, als de eigenaar er is, want die is druk bezig met bingo voor een grote groep mensen met grijs haar. Manus zei dat we maar niet mee moesten doen, want stel dat je wint, hoe moet je dan die prijs meenemen?
We hadden geen toetje, maar het geluk is dan nabij: er staan pruimenbomen rond de camping, dus het dessert bestaat deze keer uit heerlijke pruimen!

Virming - Burtoncourt 75 km, 709 hm.
Gisteren: 85 km, Heleboel hm.

• 15 Augustus 2021 - 11:57

Petra Wessels:

Fijn dat jullie nu allemaal aardige mensen hebben ontmoet en dat de natuur ook een handje heeft geholpen met de lekkere pruimen. Een fijne zondag gewenst! Leuk om elke dag over jullie ervaringen te lezen. Bedankt sportieve broer! Groet van Petra.